Reklamasjon

Vi ønsker selvfølgelig at produktet ditt skal oppfylle forventningene dine, men av og til kan ting dessverre gå galt. For å kunne hjelpe deg på best mulig måte ved reklamasjoner og transportskader trenger vi et skriftlig dokument fra deg. Vennligst oppgi ordrenummer, en beskrivelse av henvendelsen og legg gjerne ved bilder som tydelig viser problemet. Takk for hjelpen! Send til reklamation@sofasandmore.no

Hvis du mener at varen du mottar, har feil, mangler eller er skadet, har du i henhold til forbrukerkjøpsloven rett til å reklamere på produktet. Reklamasjonsretten gjelder i to år, hvor det første året gjelder som et garantiår der Sofas & more står som bevisbærer. Det neste året trer reklamasjonsretten i kraft, da du som kunde må kunne dokumentere at feilen opprinnelig var relatert til en produksjonsfeil. Vær oppmerksom på at feilen må rapporteres innen rimelig tid. Reklamasjonsretten gjelder kun på varer som er kjøpt av privatpersoner, og som har vært brukt til privat bruk.

Hvis et produkt leveres skadet eller defekt, vil vi i første omgang erstatte den berørte delen eller komponenten.

 

Vanlige spørsmål:

 

Hvordan gjør jeg en reklamasjon?
Vennligst send en e-post som beskriver problemet, og legg ved bilder som tydelig viser problematikken. Vanligvis trengs det bilder som viser skaden i nærbilde, samt hele produktet med skaden markert.

Hva gjelder for reklamasjoner ved transportskader?
Ved synlige transportskader skal transportøren varsles umiddelbart ved mottakelse, med en merknad på fraktseddelen. Det er du som kunde som er ansvarlig for grundig å kontrollere varene og melde fra om feil, skader eller avvik før du signerer noen dokumenter. Dette er viktig for at vi skal kunne hjelpe deg best mulig i tilfelle en eventuell transportskade blir oppdaget.

Alle transportskader må rapporteres umiddelbart, innen 24 timer, til Sofas & more via e-post. Dokumenter gjerne skaden for å lette og fremskynde prosessen.

Send en e-post med en kort beskrivelse av skaden og bilder.

 

Hvor lenge gjelder reklamasjonsretten?
Alle produktene våre selges med ett års garanti og to års reklamasjonsrett i henhold til forbrukerkjøpsloven og dens retningslinjer. Husk at garanti og reklamasjonsrett er to forskjellige ting. For at en reklamasjon skal godkjennes i reklamasjonsperioden, har du som kunde ansvaret for å dokumentere at feilen var der opprinnelig og/eller knyttet til en produksjonsfeil.

 

Godkjenner dere alle reklamasjoner?
Vi godkjenner ikke reklamasjoner som kan klassifiseres som normal slitasje. Dette gjelder også tørrsprukne områder som ikke påvirker møbelets utseende, holdbarhet eller funksjonalitet – samt solbleking og nupper som har oppstått som følge av andre tekstiler eller for mye direkte lys.

 

Når får jeg svar på reklamasjonen min?

Vi håndterer alle saker så raskt vi kan og i rekkefølge. Hvis du har en pågående klage, kan svartiden variere avhengig av hva som har skjedd. Målet vårt er alltid å svare så raskt som mulig. Du kan ikke fremskynde behandlingstiden ved å sende oss flere e-poster, da henvendelsen din alltid havner sist.

Logg inn