Angre, retur og gjenkjøp

Hvis du mot formodning skulle angre på kjøpet ditt før bestillingen er sendt fra oss, ber vi deg kontakte kundeservice for å sjekke om kjøpet kan kanselleres.

En bestilling kan kanselleres kostnadsfritt frem til behandlingen har startet.

Hvis du angrer på kjøpet etter at bestillingen har forlatt lageret vårt, gir Sofas & more 14 dagers angrerett. Hvis du ønsker å gjøre en retur, må du kontakt kundeservice via e-post innen 14 dager etter at du mottok bestillingen.

I tillegg til den lovfestede angreretten i henhold til angrerettloven har du rett til å returnere varen din i 365 dager. Emballasjen må være uåpnet for å oppfylle kravene til åpent kjøp. Som kunde må du dokumentere dette ved å sende bilder til oss.

Som kunde kan du selv velge hvordan du ønsker å returnere bestillingen din:

1) Egen bestilling via transportør
2) Returnere selv til lageret vårt
3) Bestilling via Sofas & more

Gi oss beskjed om hvilken returmetode du vil benytte.

Ved retur må møbelet alltid være godt pakket inn. Emballasjen vår er utformet slik at den kan gjenbrukes. Husk å spare den, ellers må du kjøpe ny. Dersom du mottar leveransen din på pall, ber vi deg som kunde om å beholde pallen. Denne pallen er nødvendig for å kunne gjennomføre en retur. Hvis bestillingen skal beholdes, kan pallen kasseres.

 

1) Egen bestilling via transportør

Som kunde er du ansvarlig for å administrere, bestille og betale for returfrakt med det transportfirmaet du ønsker. Du må gi oss beskjed om hvilket transportfirma du velger å benytte, samt sporingsnummeret på returen.

Returfrakten kan bli dyrere, da fraktkostnaden til deg er subsidiert.

Hvis det skulle oppstå transportskader, vil du bli belastet for alle eventuelle skader. Du kan deretter kreve erstatning fra transportfirmaet for skaden som er oppstått.

Sofas & more henter ikke returer på utleveringssteder/terminaler.

 

2) Returnere selv til lageret vårt

Du som kunde kommer til lageret vårt og leverer returen. Returadressen er Malmgatan 5, Norrköping i Sverige.
Lagerpersonalet vårt er tilgjengelig alle hverdager, unntatt helligdager, mellom klokken 10.00-11.00 og 12.00-15.00.

Sofas & more kontrollerer returen din, og debiterer deg eventuelt for unormal slitasje eller skader som har oppstått. Du betaler selv for eventuell leie av kjøretøy og drivstoff.

Vennligst ta et bilde av returen før du pakker og laster den, slik at vi kan se at den ikke er skadet. Send bildene via e-post i samme e-posttråd som du rapporterte returen.

 

3) Bestilling via Sofas & more

Sofas & more bestiller returen din via våre eksterne transportører.
Så snart returen er bestilt, vil du motta en bekreftelse på e-post med informasjon om hvordan returen gjennomføres, samt sporingsnummer.

Returfraktkostnaden er den samme som fraktkostnaden til deg. Dersom du velger å kun returnere en enkelt produkt fra din bestilling, kan fraktkostnaden bli noe lavere. Ved bestilling via SoffaDirekt tilkommer et administrativt gebyr på 195 nok.

 

Retur fra terminal / ikke mottatt leveranse

Hvis du angrer på kjøpet ditt, men bestillingen allerede har forlatt lageret vårt, kan vi gjennomføre retur fra terminalen.

Som kunde belastes du for frakten fra oss, returfrakten, pluss 195 nok i administrativt gebyr.

Gebyrer som tilkommer ved en retur, uavhengig av returmetode:

Hvis den returnerte bestillingen er pakket i annen emballasje enn originalemballasjen, tilkommer en ompakkingskostnad på 895 nok. Denne kostnaden gjelder kun for større forsendelser og ikke for tekstiler, belysning og lignende produkter.

Brukt frakt og eventuelle kostnader til Qliro refunderes ikke.

Unntaket fra det ovennevnte er hygieneprodukter – som senger, madrasser og sengetekstiler – dersom emballasjen er åpnet. Disse varene anses som brukt og kan ikke returneres.

Beløpet utbetales/krediteres så raskt som mulig, avhengig av valgt betalingsmetode, men senest innen 14 dager etter mottatt retur.

 

Vanlige spørsmål:

 

Kan jeg kansellere kjøpet mitt?
Du kan ikke avbryte kjøpet dersom vi har startet på håndteringen av bestillingen din. En bestilling med leveringstid på 2–10 dager blir håndtert umiddelbart. Andre bestillinger blir håndtert etter 10 timer fra du har lagt inn bestillingen. Hvis bestillingen din har blitt behandlet i henhold til det ovennevnte, kan du ikke kansellere kjøpet uten at det tilkommer et administrasjonsgebyr.

 

 

Logg inn