Leveranse og frakt

 

For oss er det viktig at du som kunde får en god og smidig leveranseopplevelse. Derfor bruker vi et av de største transportfirmaene Bring.

Vi tilbyr alltid hjemlevering hvis du bestiller større varer. Du kan alltid se våre ulike fraktalternativer og kostnader når du oppgir postnummeret ditt i kassen. Unntaket er mindre øyer og lignende steder der transportfirmaene ikke kan levere.

Hvis du har mindre varer i bestillingen din, sendes de alltid til nærmeste utleveringssted, slik at du selv kan hente pakken din.

Hvis du har spørsmål om en pågående leveranse, ber vi deg vennligst kontakte transportøren vår Bring.

Vi leverer over hele fastlands-Norge unntatt postnummer 5718 og 5719. Er du usikker på om vi kan levere til akkurat ditt postnummer, send oss en e-post på service@sofasandmore.no eller prøv å legge et produkt i handlekurven. Hvis du ikke kommer videre til trinnet "Betaling og kundeinformasjon", leverer vi dessverre ikke til adressen din.



Vanlige spørsmål:

 

Når kommer bestillingen min?

Det aktuelle og planlagte leveringstidspunktet vises alltid på kjøpsknappen på produktnivå. Når du har lagt inn en bestilling, vil du motta en foreløpig leveringsdato i ordrebekreftelsen. Så snart bestillingen din er hentet av transportfirmaet, vil du motta en e-post med et sporingsnummer som du kan bruke for å følge leveringen din. Transportfirmaet vil kontakte deg for å avtale dag og tidsintervall for levering.

Vær oppmerksom på at bestillingen din sendes så snart alle varene er på lager hos oss. Hvis fabrikken leverer til oss tidligere enn planlagt, vil bestillingen din sendes med en gang, så lenge det ikke er noen spesielle ønsker knyttet til leveransen i bestillingen din.

Alle varer som finnes på lager, sendes umiddelbart. Normal leveringstid er 3–12 arbeidsdager, avhengig av hvor du bor.

Produkter med lengre leveringstid sendes fra oss så snart de ankommer lageret vårt. Hvis varene i ordren din har ulik leveringstid, venter vi med forsendelsen til alle varene er tilgjengelig.
Vi gjør alt for å minimere miljøbelastningen og for å gjøre det enklere for deg som kunde. Derfor prøver vi så langt det er mulig å samle varene dine i én forsendelse. Visse produkter ligger imidlertid på forskjellige lagre eller hos leverandøren vår, noe som kan innebære at bestillingen deles opp i ulike forsendelser. Du mottar alltid et varsel for hver forsendelse hvis dette skulle skje.

Hvordan leveres bestillingen min?

Mindre varer blir alltid sendt til nærmeste utleveringssted for henting. Transportfirmaet varsler deg når det er mulig å hente pakken. Pakken ligger maksimalt 7 dager hos utleveringsstedet fra første varsling.

Større varer, som sofaer, senger og monterte møbler, leveres på europaller. Når det er tid for levering, vil du bli varslet for å avtale en dag og et tidspunkt for leveringen. Vær oppmerksom på at møbelleveranser normalt skjer på hverdager mellom kl. 08.00–16.00, med lokale avvik. Innbæring, montering eller avemballering er ikke inkludert i ordinær transport.

Kan jeg få en senere levering?

Vi hjelper deg gjerne med å justere leveringstidspunktet ditt noe. Vennligst skriv inn ønsket leveringsuke i ruten for informasjon/kundeservice når du legger inn bestillingen. Vær oppmerksom på at vi aldri kan garantere levering på en spesifikk dag.
Dobbeltsjekk at informasjonen du skrev inn, står i ordrebekreftelsen. Mangler den? Vennligst kontakt kundeservice så snart som mulig.

Jeg må endre adresse, hvordan gjør jeg det?

Skal du flytte, eller vil du kanskje ha sofaen levert til sommerhuset?
Da er det enklest om du selv endrer adressen når du legger inn bestillingen. Du endrer leveringsadressen ved å klikke på «Endre» øverst til høyre i adresseruten.
Hvis du ønsker å endre adressen etter at du har lagt inn en bestilling, må du sende en e-post til kundeservice for videre informasjon og håndtering. Av sikkerhetsmessige årsaker må adresseendringen skje skriftlig, vi kan dessverre ikke gjøre adresseendringer over telefon.

Hvis du ønsker å endre leveringsadressen på en bestilling som allerede er lagt inn, tilkommer en kostnad på minst 149 nok.

Bestillingen min er forsinket, får jeg noen kompensasjon?

Vi gjør alltid alt vi kan for å sikre at kundene våre får en best mulig kjøpsopplevelse. I noen tilfeller kan det oppstå leveringsforsinkelser som vi ikke kan kontrollere eller påvirke. I tilfeller der det oppstår leveringsforsinkelser, kompenseres kunden etter følgende modell:

7–14 dager:                          2,5 % av produktverdien.

15–21 dager:                         5 % av produktverdien.

22 dager eller mer:               7,5 % av produktverdien.

Vær oppmerksom på at det kun er det forsinkede produktet som vil bli kompensert, og ikke eventuelle andre varer i bestillingen. Hvis en leveringsforsinkelse blir varslet i god tid og aksepteres av kunden, vil det ikke bli utbetalt noen kompensasjon. Kompensasjon for forsinkelser gis i form av gavekort, basert på verdien av det forsinkede produktet eksklusiv merverdiavgift og frakt- og håndteringskostnader. Gavekortet gis forutsatt at du beholder bestillingen.

Hva gjør jeg hvis varen min er skadet under frakt?

Ved synlige transportskader skal transportøren varsles umiddelbart ved mottakelse, med en merknad på fraktseddelen. Det er du som kunde som er ansvarlig for grundig å kontrollere varene og melde fra om feil, skader eller avvik før du signerer noen dokumenter. Dette er viktig for at vi skal kunne hjelpe deg best mulig i tilfelle en eventuell transportskade blir oppdaget.

Alle transportskader må rapporteres umiddelbart, innen 24 timer, til Sofas & more via e-post. Dokumenter gjerne skaden for å lette og fremskynde prosessen.

Send en e-post med en kort beskrivelse av skaden og bilder.


Logg inn